0,00 DKK
0

Din indkøbskurv er tom.

Leveringstid 1-2 hverdage
Gratis fragt over 499 kr
GLS Pakkeshop
30 dages fuld returret
Search Created with Sketch.

House of Kids - siden 2005

House of Kids ser dagens lys i efteråret 2005. Jeg startede op med mærkerne Mini A Ture, Okker Gokker, Krista Lyngaard, Serendipity og MP Strømper. Varelageret bestod af 8 store kasser, så det fyldte ikke mere end at jeg kunne have det derhjemme.

I dagtimerne var jeg selvstændig grafiker og arbejdede i et kontorfællesskab. Tanken var at House of Kids kunne være en lille hygge butik, jeg nemt kunne have ved siden af det andet. Jeg blev hurtigt klogere… der var jo enormt meget arbejde i at have en netbutik. Varer skulle disponeres, tælles op, fotograferes, lægges i shoppen, beskrives, markedsføres og til sidst pakkes. På mærkelig vis voksede House of Kids uden jeg markedsførte det særlig meget. Jeg var kommet i gang på et godt tidspunkt hvor konkurrencen ikke var så stor endnu.

 

Efter den første sæson, som var gået over al forventning, valgte jeg at tage flere mærker ind i sortimentet. Bla kom Småfolk, Ej sikke lej og Schuster & Haugaard til. Nu begyndte pladsen derhjemme at være for lidt, og jeg lejede et ekstra kontorlokale i kontorfællesskabet. Nu blev det også nemmere at pakke fra arbejdet af, så jeg havde fri når jeg kom hjem.

Allerede et halvt år efter måtte jeg igen erkende at der manglede plads, så jeg lejede et tilstødende lille lager til kontorfællesskabet. Man skulle ned af trappen og udenfor, det var lidt besværligt, men det fungerede alligevel. Samtidig ansatte jeg den første medarbejder, som skulle overtage kundeservice, pakning og bogføring. Det viste sig hurtigt at det var for omfangsrigt, og der blev hurtigt ansat endnu en medarbejder som skulle stå for lageret. Sikke det tog fart – det var næsten så jeg ikke selv kunne følge med ind i mellem.

 

Nu var der jo godt med plads og hele to medarbejdere til at hjælpe til i shoppen. Jeg følte lidt jeg stod ved en skillevej, hvor jeg skulle tage en beslutning om jeg ville fortsætte med det grafiske arbejde eller køre webshoppen op i et højere gear. Det var blevet for omfangsrigt at arbejde i de to meget forskellige verdener. Jeg elsker tekstiler, børn, design og at se noget vækste på en positiv måde. Derudover giver det god energi at være i et miljø hvor design og iværksætteri er en stor del. Så jeg valgte webshoppen. Samtidig måtte jeg erkende at vi endnu engang manglede plads, og denne gang blev jeg nødt til at tænke lidt større end før, for vi kunne jo ikke blive ved med at flytte hvert eneste år. Valget blev et 300 kvm stort lager og kontor i den anden ende af byen.

 

Vi rykkede teltpælene op og flyttede op på det nye lager – det var skønt med mere plads. Den næste medarbejder kom til, og vi var nu fire til hverdag. Kundeservice var nu en topprioritering og det blev mere og mere det kunderne efterspurgte. Det var så hyggeligt at have flere at dele sin arbejdsdag med. Mange arbejdsdage var lange, men sådan er det de første år man starter virksomhed op. Jeg har en indre ildsjæl som virkelig brænder for det jeg laver. Heldigvis har jeg også den sødeste mand, som er fantastisk  til at holde styr på alle de daglige gøremål. Ellers ville det nok ikke have været muligt at udleve min drøm, for det kræver mange ekstra timer ind i mellem. Det var rart at der så var god tid til børn og mand når jeg endelig holdte fri.

 

Et redesign af shoppen var på sin plads, og stilen skulle være varm og indbydende. Valget blev en mere neutral farveskala for at imagebilleder af børn i tøjet bedre kunne komme til sin ret. Der kom mere fokus på brugervenlighed, som efterhånden er blevet en besættelse for mig. Det skal bare være nemt at shoppe og finde de varer man har brug for. Tendensen indenfor online shopping, var kommet til at det skulle være hurtigt og nemt, så man kunne spare tid når man havde fri fra arbejde – eller der kunne blive plads til andre gøremål.

 

Flere nye medarbejdere melder sin ankomst – og det var virkelig dejligt at kunne lægge nogle af opgaverne over på nye stærke kræfter - personer med kompetencerne i orden. At være arbejdsgiver er også en stor opgave i sig selv – og der er masser af udfordringer og forskellige måder man kan gøre tingene på. Jeg tror meget på at arbejdsglæde kan mærkes helt ud på den anden side af skærmen – og det er en høj prioritering at vi alle trives, både sammen og hver for sig.

Det blev tid til at skifte shopsystem. Årsagen var at vi nu havde fået så stort et sortiment, at det blev nødvendigt at kunne søge på størrelser og køn. Det skulle jo blive ved med at være nemt.

Vi lancerede derfor en helt ny shop, designet af illustrator Lone Sanco. Her er der igen lagt vægt på brugervenligheden, samt et lidt lysere og mere imødekommende look. Mange shops var blevet sort/hvide eller meget farverige. Jeg syntes at vi skulle være lyse og soft i look'et, og igen med hovedvægt på imagebilleder og forskellige stoflige elementer.

 

Den nye shop er blevet taget rigtig godt imod af vores kunder. Det var helt fantastisk og jeg var simpelthen så glad og stolt af både min virksomhed og alle medarbejderne. De er engagerede i deres opgaver og kunderne har altid første prioritet. Jeg er taknemmelig. Pludselig blev det muligt at komme hjem til normal tid rigtig mange af ugens dage, og der faldte mere ro på nu, hvor der var flere om ansvaret for shoppens drift. Det tog også fem år at nå til det punkt, hvor jeg følte jeg kunne give slip ind i mellem.

I 2011 kom der brev om at vi var blevet Børsen Gazelle.

Vi udvidede vores lejemål med nabolageret, og havde dermed fået dobbelt så meget plads. Mere luft igen – skønt.

I 2011 blev vi nomineret til Børn i Byen prisen. Her var vi 5 webshops som brugerne kunne stemme på som deres favorit. I august kom der besked om at det var os der havde fået flest stemmer, og dermed den shop der kunne løbe med titlen »Bedste BørneWebshop«. Jeg var bare over-lykkelig. Tænk at få så stor kredit ude fra kunderne… tænk at blive valgt som den bedste… det var stort for os alle. Tak :·)

 

Service, service og mere service… det var vores fokusområde mere end nogensinde. Og den skulle være personlig. Når kunderne ringede eller skrev, skulle de mødes med faglighed, viden og hjælpsomhed. House of Kids var med årerne blevet til mit tredje barn, og ønsket om at være bedst var blevet stærkere end nogensinde før. Jeg arbejder gerne hårdt for sagen – for hvad er bedre arbejdsmæssigt, end at se man gør en forskel og skaber flere arbejdspladser herhjemme i Danmark.

Igen i 2012 blev vi Børsen Gazelle. Og endnu engang blev vi beæret med Børn i Byen prisen for Bedste BørneWebshop herhjemme i Danmark. Jeg var mere end stolt… ikke mindst af hele vores team, som virkelig forstod de nære værdier hos House of Kids. Vi nåede ud til kunderne med de gode intentioner – det var fantastisk!

 

I 2013 skete der virkelig meget og vi tog mange store spring. Vi overgik til et nyt shopsystem, da det gamle ikke kunne følge med de nye ønsker fra vores kunder. De ville gerne kunne filtrere på køn, størrelse, style, farve osv. Hvis vi ville være med fremme i online handelen, som virkelig er et område med fart på, så var vi nødt til at udvikle os. Det at skifte it system (når man i virkeligheden brænder for andet end koder) er en ret stor udfordring. Mange afdelinger skal snakke sammen og koordinere på tværs - og meget kan gå galt. Efter nogle måneder med udfordringer, synes jeg dog vi kom på rette vej.

Vi begyndte i øvrigt at mangle både lager- og kontorplads igen... så vi gik i gang med at lede i området og var heldige at det lækreste sted var blevet ledigt - lige om hjørnet.

 

I 2014 flyttede vi ind i vores nye lokaler 200 meter længere nede af vejen. Det var så fantastisk. 350 kvm kontorer og 1400 kvm lager. Derudover med mulighed for at udvide med mere lagerplads hvis vi en dag får brug for dette. Så vi satser nu på at dette vil være vores base fremover – lige i hjertet af Danmark! Ikke noget med at flytte vores gode arbejdspladser ud af landet :·) Så hellere udvikle videre på det gode vi har gang i...

 

I skrivende stund kan vi nu fejre vores 10 års jubilæum. Hvor er det bare vildt.... Tænk at have et hus med så mange søde kolleger, der hver dag bidrager til en fantastisk sjov, hyggelig og arbejdsom stemning. Vi har netop sat produktionen i gang af vores helt eget nye mærke. Det hedder SOME:ONE og er til både piger og drenge i alderen 0-8 år. Den første kollektion lander til årsskiftet, og vi kan love at det bliver sååå lækkert afstemt i farver, kvaliteter og enkle detaljer. Bare glæd dig :·)

Jeg skriver igen i 2016 - for der sker jo hele tiden noget nyt her :·)

Hilsener fra Helle



 

SIDST SETE VARER
FAVORITTER

Vis alle (

)

 

Skriv til os

Vi besvarer mails
Indenfor max 24 timer
på hverdage.
 

Ring til os

Vi hjælper dig på telefon
(45) 87 800 406
 

Åbningstider

  • Mandag - torsdag: 8.00-15.30
  • Fredag: 8.00-15.00
SIDST SETE VARER
FAVORITTER

Vis alle (

)